10.0
Toplamda 1 oy verildi.
Adblock Tespit Edildi! Adblock ile bu partı izleyemezsiniz. Lütfen reklam engelleyici eklentinizi devre dışı bırakınız ve sayfayı yenileyiniz!
The Passion of Joan of Arc
İMDb Puanı 8.1

The Passion of Joan of Arc

-

Jeanne d'Arc'ın Tutkusu

Filmde İngiltere ve Fransa arasında 14. yüzyıl’da başlayan Yüzyıl Savaşları sırasında ülkesi Fransa’ya manevi destek veren hatta orduya katılarak İngilizlere karşı çarpışan Fransız Katolik azizesi Jeanne d’Arc’ın 1431 tarihinde henüz 19 yaşındayken İngilizlere esir düştükten sonra Tanrı ile konuştuğunu ileri sürdüğü için kafirlik suçuyla yargılanması, zindanlarda işkence görmesi ve yakılarak ölüme mahkum edilmesi anlatılmaktadır. Filmde Jeanne d’Arc’ın bütün hayatı anlatılmaz, sadece yargılanması ve ölüme mahkum edilmesi gözler önüne serilir.
Carl Theodor Dreyer’in yönettiği son sessiz film olan ‘Jeanne d’Arc’ın Tutkusu’ Danimarka’lı yönetmenin dünya çapında tanınmasını sağladı. İngiliz Film Enstitüsü’nün yayın organı Sight and Sound dergisinin 1952 yılından bu yana 10 yılda bir yaptığı ‘Tüm zamanların en iyi 10 filmi’ derecelendirmesinde 1952, 1972 ve 1992 yıllarında olmak üzere üç kez listeye girdi.
Dreyer filmin senaryosunu Joseph Delteil’le birlikte yazdığı gibi filmin kurgusuna da katkıda bulunmuştur. Filmin başlıca rollerinde Maria Falconetti ve Antonin Artaud oynamışlardır. Sinema tarihinin en olağanüstü oyunculuklarından birini sergileyen Maria Falconetti üçüncü filmi olan ‘Jeanne d’Arc’ın Tutkusu’ndan sonra bir daha film çevirmedi.
İyi seyirler..
  Tür: Biyografi , Dram , Tarih
  1. Béla Tarr Sinemasına Nereden Başlamalı
      3 hafta Önce   34
    Béla Tarr Sinemasına Nereden Başlamalı Durmaksızın yağan yağmurun etkisiyle sokakları çamura bulanmış küçük Macaristan kasabalarından ibaret siyah-beyaz bir dünya. Sinema tarihinde çok az yönetmen, Béla Tarr’ın yaptığı gibi kendine özgü, bütünlüklü bir evren yaratabilmiş ve bu evrenin özelliklerini filmografisinin büyük bir kısmına doğru genişletebilmiştir. Görsel anlamda böylesi puslu bir dünya yaratan Tarr, bu dünyayı çok belirgin, neredeyse imzasına dönüşen teknik tercihlerle filme alır. Bunların başında gelen de elbette uzun planlar. Yönetmen bu tercihini, plan uzunluğunun şiddeti, gerilimi, titreşimi, derinliği üzerinden açıklar. Genele bakacak olursak da Tarr’ın sineması tam olarak şiddet, gerilim ve derinlik üzerine kuruludur. Bu duygular da kökenini, yönetmenin kariyer seyrini göz önünde bulundurup söylersek, önce sosyal ve toplumsal sorunlardan, devamında ise bu sorunların ontolojik kavramlarla harmanlanmasından alır.
Yorum Alanı

Lütfen Yorum Öncesi İşlemi Gerçekleştiriniz − 3 = 6