5.0
Toplamda 0 oy verildi.
Adblock Tespit Edildi! Adblock ile bu partı izleyemezsiniz. Lütfen reklam engelleyici eklentinizi devre dışı bırakınız ve sayfayı yenileyiniz!
Kanal
İMDb Puanı 7.9

Kanal

-

Kanał

Film, konusunu 1944'te Polonyada Nazi işgaline karşı başlatılan Varşova ayaklanmasından alır. Ayaklanma sırasında geri çekilmek zorunda kalan bir Polonya müfrezesi, başka bir çatışma alanına gitmek için şehrin kanalizasyonlarını kullanır. Müfreze kanalda üç gruba ayrılır, film bu üç grubun hikayelerini birbirlerinden bağımsız, paralel olarak anlatır. Bir yerde Almanların amansız takibi, bir yerde iç çatışmalar, bir yerde de kanalın karanlığı, açlık, susuzluk gibi etkenler üç grubun trajik sonlarını hazırlar.
  Tür: Dram , Savaş
  1. Dahi Bir Avangart Sinemacı: Yoshishige (Kiju) Yoshida
      4 hafta Önce   29
    Dahi Bir Avangart Sinemacı: Yoshishige (Kiju) Yoshida Yazımıza hemen Yoshida’nın hayatı, kariyeri ve sineması üzerine bir şeyler karalamaya başlamadan önce aslında merak edilen soruya cevap vermek doğru olacaktır. Çok büyük bir ihtimalle bugüne kadar adını dahi duymadığınız bir yönetmenle ilgili böylesine geniş çaplı bir yazıyla karşılaşınca haliyle yönetmenin kim olduğunu merak ediyorsunuzdur. Ama bir yerden sonra esas merak edilen şey neden bu yönetmeni yazımıza konu olarak seçtiğimiz. İlk olarak söyleyebileceğim şey aslında Yoshida’nın, adı sinema tarihinde sıklıkla geçmesi gereken biri olmasına karşın bu derece unutulmuş olmasına duyulan üzüntüdür. Çünkü yönetmenin ortaya çıkardığı işler ve sinemaya yaklaşımı bakımından eksiksiz bir usta ve de dahi olduğunu çok net bir şekilde söyleyebilirim. Bir diğer söyleyebileceğim şey de yönetmenle ilgili sadece Türkçe’de değil özellikle bu konuda oldukça geniş bir arşive sahip Fransızca ve İngilizce dillerinde yayın yapan mecralarda da herhangi bir derli toplu bilginin bulunmuyor olması. Elbette bu bizlere yazıyı hazırlarken çok büyük zorluklar olarak geri döndü. Ama her şeyden öte yönetmeni seçmemizdeki en önemli faktör Yoshida’nın yıllar önce temellerini attığı sinemasal kuramı bugün yeniden dillendirmeyi ve üzerine düşünmeyi istememizdir.
Yorum Alanı

Lütfen Yorum Öncesi İşlemi Gerçekleştiriniz 42 + = 43