10.0
Toplamda 1 oy verildi.
Adblock Tespit Edildi! Adblock ile bu partı izleyemezsiniz. Lütfen reklam engelleyici eklentinizi devre dışı bırakınız ve sayfayı yenileyiniz!
Erosu Purasu Gyakusatsu
İMDb Puanı 7.7

Erosu Purasu Gyakusatsu

-

Eros + Katliam

1910'lu yıllarda anarşist düşünceye sahip Osugi ile kadın erkek ilişkisi üzerine kavramsal çatışma yaşayan feminist Noe'nin hikayesine odaklanan film aynı zamanda 1960'lı yıllardaki iki gencin, Mako ve Eiko'nun hikayelerini esas olaya paralel bir şekilde işliyor. Osugi, kapitalizm üzerinden modernist düşünceye karşı çıkarak anarşizme inanır ve bu anarşizmi getirecek olan devrimi sağlamanın mutlak yolunun, sistemin temeli olan aileyi yıkmakta olduğunu düşünür. Bu sebeple evli olmasına rağmen açık ilişki düşüncesini tutarlı bir şekilde uygulamaya çalışır. Bu sırada ilişki yaşadığı Noe’de feminizm düşüncesini, içinde yaşadığı toplumun gelenekçi ve tutucu anlayışına rağmen yaymaya ve uygulamaya çalışmaktadır.

Bazı yapımlarında Kiju adını da kullanan Japon yönetmen Yoshishige Yoshida’nın 1969 yapımı 3.5 saatlik kült filmi Erosu Purasu Gyakusatsu (Eros Plus Massacre) - Eros + Katliam; özgürlükten anarşizme, feminizmden modernliğe kadar birçok alanda entelektüel söylemde bulunan, Japon Yeni Dalga Sineması içinde değerlendirebileceğimiz unutulmuş başyapıtlardan biri.
  Tür: Dram
  1. Dahi Bir Avangart Sinemacı: Yoshishige (Kiju) Yoshida
      1 ay Önce   37
    Dahi Bir Avangart Sinemacı: Yoshishige (Kiju) Yoshida Yazımıza hemen Yoshida’nın hayatı, kariyeri ve sineması üzerine bir şeyler karalamaya başlamadan önce aslında merak edilen soruya cevap vermek doğru olacaktır. Çok büyük bir ihtimalle bugüne kadar adını dahi duymadığınız bir yönetmenle ilgili böylesine geniş çaplı bir yazıyla karşılaşınca haliyle yönetmenin kim olduğunu merak ediyorsunuzdur. Ama bir yerden sonra esas merak edilen şey neden bu yönetmeni yazımıza konu olarak seçtiğimiz. İlk olarak söyleyebileceğim şey aslında Yoshida’nın, adı sinema tarihinde sıklıkla geçmesi gereken biri olmasına karşın bu derece unutulmuş olmasına duyulan üzüntüdür. Çünkü yönetmenin ortaya çıkardığı işler ve sinemaya yaklaşımı bakımından eksiksiz bir usta ve de dahi olduğunu çok net bir şekilde söyleyebilirim. Bir diğer söyleyebileceğim şey de yönetmenle ilgili sadece Türkçe’de değil özellikle bu konuda oldukça geniş bir arşive sahip Fransızca ve İngilizce dillerinde yayın yapan mecralarda da herhangi bir derli toplu bilginin bulunmuyor olması. Elbette bu bizlere yazıyı hazırlarken çok büyük zorluklar olarak geri döndü. Ama her şeyden öte yönetmeni seçmemizdeki en önemli faktör Yoshida’nın yıllar önce temellerini attığı sinemasal kuramı bugün yeniden dillendirmeyi ve üzerine düşünmeyi istememizdir.
Yorum Alanı

Lütfen Yorum Öncesi İşlemi Gerçekleştiriniz − 4 = 2